Smallville / Spoiler / Season 10 Spoiler und Spekulationen #5Smallville - Season 10 Spoiler und Spekulationen #5
In diesem Thread befinden sich 92 Posts.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 14.02.2011, 19:35bip
Thread #1 | Thread #2 | Thread #3 | Thread #4

Zitat:
Original von cheeky
Smallville Exclusive: [Spoiler] Unmasked!
(!) Warning: The following story and accompanying photo are tres spoilery. Proceed at your own risk! (!)

FIRST LOOK

quelle:tvline

Sche*** warum musste ich auch zu Voreilig auf den link klicken. Aber eigentlich seit der letzten Folge auch keine all zu große Überraschung

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.02.2011, 17:03Eradicator
:-) Dann wird MR wohl doch den echten Lex spielen, wie erhofft.

Ich bin immer noch platt, dass quasi auf der Zielgeraden Connor Kent ins Smallville Universum kommt.

Aber schon seltsam, erst will er Clark töten, dann outet er sich quasi als Fanboy? Eh, auf die Erklärung bin ich gespannt.
Vermutlich wird das auf : "The darkness made me do it!" hinauslaufen, also Darkseid hatte Alexander/Connor unter Kontrolle.

Jeder andere Sender würde aus der Connor-Kent-Story sicher ein Spin-Off machen, und etliche Smalville Sets weiter-verwenden, aber dazu hat CW wohl nicht die Mittel, und auch nicht den Weitblick.

- Editiert von Eradicator am 16.02.2011, 02:44 -
I want you to know me completely, with no secrets.
Because you are the one...you always will be.
Clark to Lois, Harvest
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.02.2011, 20:20KalEL
Könnt ihr mich mal aufklären wie ihr durch den Spoiler darauf kommt das MR den echten dann spielen wird?Und wieso Connor Kent?

Gruß
Mario
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.02.2011, 20:47bip
Weil der Klon von LEx, der momentan in SV "aktiv" ist zu Connor Kent werden wird, und er selbst sagt, dass er der letzte Klon ist, also wird MR wohl den "echten" Lex spielen.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.02.2011, 08:14Red-Blue Blur
Ask Ausiello: Spoilers

Zitat:

Question: I know he’s technically dead, but any chance Davis Bloome will return to Smallville before the final episode? —Aly
Ausiello:
There was talk of bringing back Doomsday’s alter ego, according to portrayer Sam Witwer. “At one point, they were thinking maybe [Davis] could come back and do something, but I don’t think they cracked how,” he reveals. “The way that they left it, it would take a bit of work to get him back into the fold. So no, I don’t think we’re going to see Davis Bloome again.” Although he hasn’t kept up with Smallville since he left, Witwer plans to catch the May 13 series finale. “I’ll tune in to see him put on the cape,” he says, “if ever he chooses to do so.”

Question: With the news that Lex and Kara will be returning to Smallville, what are the odds that Terrence Stamp will appear as Jor-El? —Nathan
Ausiello:
Vegas oddsmakers put his chances of him returning in the flesh at 90-1. But here’s where things get interesting: The odds of him coming back in a strictly voiceover capacity are 2-1.

Quelle: tvline
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.02.2011, 20:02Marschall250282
Hi hier wieder mal Marschall,

Wegen dem Finale hät ich ma ne Frage. In den letzte Tagen war ja häufig zu lesen das Lex (MR) zurück kommt. Und Connor Kent auftaucht. Also für mich persönlich wäre es keine Beinbruch gewessen wenn Lex (MR) im Finale nicht aufgetaucht wäre. Hätte für mich nicht gerade sehr viel aufwiegen gemacht. Die Serie hat sich auch ohne ihn gut entwickelt. Deswegen kann ich den Wirbel darum irgenwie net verstehen. Aber egal, was ich mich eher Frage ist folgendes:

Wird Chloe im Finale dabei sein??

Ich hoffe es nemlich sehr. Da Allison ja nur für 5 folgen unterschrieben hat. Und soweit ich weiß wird AM bis folge 15 dabei sein. Jetzt frag ich mich trotzdem ob Alli im Finale ist.
Weiß man da schon was genaueres?
Nemlich ein Finale ohne Chloe. Das betrachte ich irgendwie zwiespältig.

Als dann
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.02.2011, 20:43Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Marschall250282

Ich hoffe es nemlich sehr. Da Allison ja nur für 5 folgen unterschrieben hat. Und soweit ich weiß wird AM bis folge 15 dabei sein. Jetzt frag ich mich trotzdem ob Alli im Finale ist.

Hi, hier mal wieder RBB. :-kicher
Sie war jetzt dreimal dabei. Und sie wird in den Folgen 14 und 15 dabei sein.
Wenn man danach geht, würde sie beim Finale nicht dabei sein. :-(

Kann´s mir gar nicht vorstellen, ein Finale ohne sie!!??
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.02.2011, 21:16cheeky
Zitat:
Original von Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Marschall250282

Hi, hier mal wieder RBB. :-kicher
Sie war jetzt dreimal dabei. Und sie wird in den Folgen 14 und 15 dabei sein.
Wenn man danach geht, würde sie beim Finale nicht dabei sein. :-(

Kann´s mir gar nicht vorstellen, ein Finale ohne sie!!??

Kann ich mir auch nicht! :-T2
Ich würde jetzt schon zugern wissen warum die ab der 16 folge wieder nicht dabei ist. Naja abwarten und wieder mal Tee schlürfen.

Ist kein Spoiler aber ich weiß nicht wirklich wohin damit.

Exclusive Smallville Scoop: CW to Re-Air the Pilot

quelle: tvguide
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 17:27balduinflex
@ Marschall...Zum Thema Heimkehrer ;-)

Sehe ich ganz und gar nicht. Ich hätte mir eine Stippvisite gewünscht. Kristin und Mike natürlich, sowie auch Aaron und Sam.
Lana von mir aus mit einem Future Flash, denn sie jetzt noch in die glorify Lois-Story einzubauen wäre wohl :-ball :-O 1-7 S. old Smallville/ 8-10 S. Metropolis..mal schauen, ob der Funke trotzdem zündet. Ich freu mich auf's Finale. Kann's kaum erwarten.*grins

rosie, the sheaplover;) Baby, we're meant to be!!!
Wer nicht mehr liebt und nicht mehr irrt, der lasse sich begraben.
(Johann Wolfgang von Goethe)
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 19:33marcusik79
Ist denn schon bekannt, ob die letzte Folge auch nur ca. 40 Minuten geht oder gibt es ggf., zur Freude Vieler, Spielfilmlänge?? :-)
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 19:48bip
Folge 21 und 22 bilden eine Doppelfolge, die direkt vollständig ausgestrahlt wird
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 20:03marcusik79
:-O Danke Rouven..! :)

(Wo ist denn die Quellenangabe? ;-) Nicht dass Du abgeschrieben hast.. ;-) :-O )
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 20:04muddi
Zitat:
Original von marcusik79
:-O Danke Rouven..! :)

(Wo ist denn die Quellenangabe? ;-) Nicht dass Du abgeschrieben hast.. ;-) :-O )

Der Thread hier ist die Quelle. Wenn die Quelle nicht gelesen wird, kann das abschreiben immerhin nicht bemerkt werden. :L

*gifs made by me*
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.02.2011, 20:11marcusik79
Zitat:
Der Thread hier ist die Quelle. Wenn die Quelle nicht gelesen wird, kann das abschreiben immerhin nicht bemerkt werden.

Off TopicFindet das Abschreiben aber von einer Quelle statt, ohne die Quelle zu kennen, fragt man sich; von wo wurde denn jetzt nun abgeschrieben? ;-) :L

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 02.03.2011, 19:51Red-Blue Blur
Michael Rosenbaum: Keine Glatze für „Smallville“!
Zitat:

Nach langem Hin und Her ließ sich Michael Rosenbaum zu einer Rückkehr ins große „Smallville“-Finale hinreißen – den Fans der Serie zuliebe.
Rosenbaum, der in den ersten sieben Staffeln die Rolle des Lex Luthor spielte, erklärte der Zeitung „Evansville Courier & Press“, dass er seinen Fans die Rückkehr schuldig war. „Sie unterstützten mich so sehr, dass ich nicht nein sagen konnte. Nach 160 Folgen dachte ich, dass es das gewesen sei. Doch die Fans dachten nicht so. Ich mache das für sie.“
Über die große Beliebtheit der Serie konnte der Schauspieler nur bewundernd äußern. „Niemand erwartet, dass eine Serie zehn Jahre lang durchhält. Ich gab ihnen sieben Jahre und dachte, das sei ziemlich löblich. Nun läuft sie schon drei Jahre länger.“ Eines will er für die Serie jedoch nicht tun: Seine Haare wird Rosenbaum, dessen Charakter Lex stets eine Glatze trug, behalten. Lieber greift er auf eine Glatzen-Haube und fähige Maskenbildner zurück. „Es gibt andere Projekte an denen ich arbeite und die setzen Haare voraus. Ed dauert vier Monate, bis sie wieder nachwachsen“, erklärte er lachend.

Quelle: viviano.de

Ist zwar nichts wirklich Neues, aber trotzdem. :-kicher
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 02.03.2011, 22:35meflo
Naja ist heutzutage ja auch kein beinbruch, wenn das Computertechnisch oder per Maske gemacht wird.
Hauptsache er hat im Finale seine Glatze wieder und die Storyschreiber lassen sich nicht was einfallen das er plötzlich wieder Haare hat,
wie er die Abrasiert oder vertuschen lässt ist doch egal und verstehen kann man ihn auch.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.03.2011, 00:11balduinflex
Mir ist das egal, ob mit Haare oder eben ohne. :-O

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.03.2011, 11:31Lord Darkseid
Ich bin gespannt, wie Lex sich zurück melden wird alle denken ja das er Tod ist.

"Wenn du nicht mein Ritter sein willst, dann werde mein Bauer."
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 04.03.2011, 14:05Mrs.T.Welling80
Hier ein Interview mit Michael über seine finalen Dreharbeiten:

Zitat:
Now that all is said and done, Rosenbaum says he thinks that the final scenes between Clark and Lex are "excellent." He was warmly welcomed back on the set by old friends. "It was so great. I went up there and guys that weren't even working on the show anymore came to set to hang out. One guy brought me a joint," he jokes. "I mean, it's a real family."

Rosenbaum and Welling had a great time working together again. "Tom and I had a wonderful time together," he tells us. "We laughed a lot. I shot a couple of scenes with him."

It wasn't all laughter, though. Fans are going to have a very emotional finale experience come May -- and they're not the only ones. "I shot for 19 hours, and honestly, I had a tear in my eye at the end. I was like, 'Man, this is really it,'" Rosenbaum says wistfully.

MEHR HIER

Und manchmal ist dann für einen kleinen Moment alles perfekt....
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.03.2011, 12:04Thron0001
ich stelle hier einfach mal die wilde spekulation auf das nach der heutigen folge 10x16 es sich doch sehr gut anbieten wuerde wenn man nen spin off mit conner kent macht!!!

was haltet ihr davon bzw. habt ihr in der hinsicht was gehoert????
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.03.2011, 12:15Chaoslord
da halte ich net viel von da er ja auch auf die Smallville High geht und sich denk ich ma vieles wieder holen würde.
Die einzige Spin off die ich mir vorstellen könnte wäre mit Oli und Chloe in Star City.
Aber dazu wird es leider nicht kommen
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.03.2011, 12:21Clois' Darling
Ich seh das genau so wie Chaoslord! Ich würde total gerne ein Spin Off mit Chlollie in Star City sehen :)! Naja , die Hoffnung stirbt zuletzt!! ;-)
"I can't live in a world where you don't love me..." (Luthor Episode)

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.03.2011, 13:09Red-Blue Blur
Smallville: Preview Trailer For “Kent,” “Booster” & The Show’s Final Episodes!

Der Trailer

Quelle: Siehe Video-Link
Zitat:

UPDATED 3/5/11: The preview trailer for this episode shows a funeral. This funeral happens in "Kent."

Quelle K-site Spoiler
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 06.03.2011, 14:11Red-Blue Blur
So, nochmal in Deutsch...

„Smallville“-Finale: Michael Rosenbaum weinte vor Rührung
Zitat:

Viel Zeit ging ins Land, bis Michael Rosenbaum sich zu einer Rückkehr in die Fantasy-Serie „Smallville“ durchgerungen hatte. Nun ist der Schauspieler überzeugt, dass es die richtige Entscheidung war.
Rosenbaum, der sieben Staffeln lang die Rolle des Lex Luthor spielte, wird im großen, zweistündigen Finale der Serie wieder auftauchen, das am 13. Mai in den USA ausgestrahlt wird. Von seinen alten Kollegen wurde er mehr als herzlich empfangen, wie er dem Online-Magazin „Zap2it.com“ berichtete. „Es war so großartig. Ich kam dort an und Leute, die nicht einmal mehr bei der Serie arbeiten, kamen, um mit mir rumzuhängen.“
Auch Hauptdarsteller Tom Welling freute sich riesig, seinen ehemaligen Co-Star wiederzusehen. „Tom und ich hatten eine tolle Zeit zusammen. Wir haben jede Menge gelacht. Ich habe eine Reihe von Szenen mit ihm gedreht“, verriet Rosenbaum, dem am Set schließlich vor lauter Rührung die Tränen kamen. „Ich habe 19 Stunden lang gedreht und um ganz ehrlich zu sein: Ich hatte zum Schluss eine Träne im Auge. Ich dachte: Mann, das war es jetzt wirklich.“
Einer der Hauptgründe für Rosenbaums Rückkehr waren seine beharrlichen Fans, die dem Darsteller einfach keine Ruhe lassen wollte, bis er schließlich zusagte. „Ich schwöre bei Gott, ich habe es für die Fans getan“, lachte er

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 06.03.2011, 16:21Lana
Oh das kann ich mir vorstellen. Denke das ist für niemanden leicht, gerade wenn man jahrelang tagein tagaus so viel Zeit miteinander verbrachte. Ich hätte auch Rotz und Wasser geheult^^
Macht ihn noch sympatischer^^

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 06.03.2011, 16:28Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Lana
.

Ja, definitiv. Das ist das I-Tüpfelchen.
Mit MR sollten sie das Finale auch nicht versauen können...*hoff, hoff*
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 06.03.2011, 17:05cheeky
Zitat:
Oh das kann ich mir vorstellen. Denke das ist für niemanden leicht, gerade wenn man jahrelang tagein tagaus so viel Zeit miteinander verbrachte. Ich hätte auch Rotz und Wasser geheult^^

Ja auf alle fälle. :-(

Aber mich lässte der dumme Gedanke nicht los. das sein Auftritt nur von kurzer dauer sein wird. Er war ja nicht recht lange aauf dem Set. :-kopfkratz
Na ich bin mal gespannt. Das Finale muss einfach perfekt sein *gg*
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 14.03.2011, 08:40Red-Blue Blur
Hey, ihr Lieben.
Habe etwas sehr Interessantes gefunden.
Das ist ein Magazin, dass man Online durchblättern kann.
Habe mal kurz reingeschaut, da ist sehr viel über Smallville drin.

Smallville - OSCK Magazine Ready to Download

Inhalt / Übersicht:

Zitat:

Smallville Season 10 News, Episode Reviews, and Spoilers

Special Feature: Celebrating the Great Loves of Superman & Smallville Mythos

Exclusive Interview with “Breakout Kings” Star Serinda Swan

Interview with “Being Human” star Sam Witwer

Interviews with “Being Human” Stars Sam Huntington & Meaghan Rath. Plus series producers Jeremy Carver & Anna Fricke.

V Season 2 Guide

Lois and Clark Season 3 Guide

Man of Steel, Dark Knight Rises, Wonder Woman News

Info von SpoilerTV

Ansehen kann man sich das Ganze HIER

Man kann es durchblättern, ausdrucken.
Ob man es downloaden kann, muss ich mal schauen, weil es ne Flash-Präsentation ist.

EDIT
Downloaden kann man es glaube ich hier , man muss sich allerdings kurz registrieren.
(!) (!) (!) Bitte nicht registrieren. Ich wollte es downloaden und habe versucht, mich zu registrieren. Zum Schluss kommt das Fenster, wo die Preise für ein Abo genannt werden. Finger weg. (!) (!) (!)

- Editiert von Red-Blue Blur am 14.03.2011, 08:58 -
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.03.2011, 08:28Red-Blue Blur
Kristin Kreuk Clears the Air On Her Smallville Status: 'Lana's Story Is Done'
Zitat:

Smallville alum Kristin Kreuk apparently was met with a meteor storm of fan criticism after sharing her take on the CW show’s upcoming series finale — so much so that she decided to set the record straight on where she stands.

Speaking with Hollywoodlife.com at the Genie Awards last week, Kreuk said, “I probably won’t watch” the Smallville finale when it airs on May 13. “Maybe later on — like, on DVD or something.”

The actress’ honesty about not committing that Friday night to saying so long to the series she called home for seven years must have elicited some slings and arrows from the avid fandom. To fend off the online attacks — after all, she notes, “There are many people who are just waiting for me to say something that they can hate me for” — she posted some clarifications to her Facebook page.

“There is no personal reason why I am not watching Smallville weekly. Honestly, I never really did,” she shares. “I know people want to make it a drama … but there is really no drama.”

Kreuk’s love for Smallville must have also been called into question as it regards her MIA status from said series finale (whereas Michael Rosenbaum and Allison Mack are set to return as Lex and Chloe). About her absence, she says, “I do not believe there was ever a real offer for me to come back — though I am pretty sure that if I showed interest in returning, [showrunners] Kelly [Souders] and Brian [Peterson] would find a way to fit me in.”

Kreuk, though, steadfastly believes that Lana should not be shoehorned into a place she does not belong — and has said so in numerous interviews since leaving the series. (As she told me in early 2010, “The show has changed so much, it would be weird for [Lana] to come back. She was from a different Smallville time.”)

“I may be in the minority, but I thought Lana’s story ended well,” she says of her seven-year run, which was followed by a brief 2009 encore. “I liked that she gained inner strength and … had the courage to walk away from Clark, that her commitment to a greater good outweighed her very human desire to be with Clark. That she saw that her love for Clark would never diminish, even if they could not be in the same vicinity. And that if she did not do … the best she could for humanity, that would counter some of the very reasons she loved Clark in the first place.”

“I think her story is done,” she reiterated. “I am not sure how her coming back changes Clark’s story any longer. He has moved forward. As he was always supposed to do. As Lana would have wanted him to do.”

“I may be missing something,” Kreuk said in conclusion, “but those are my long-ass thoughts.”

Quelle: tvline.com
Schon krass, dass sie da von Leuten angegriffen wird, nur weil sie gesagt hat, sie würde kein Smallville mehr sehen. Jetzt muss sie das auch noch erklären. :-rolleye
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.03.2011, 14:50Eradicator
Ich glaube den meisten ging es wohl darum wie sie es gesagt hat, plus ihren Gesichtsausdruck dazu. Es muß irgendwo ein Video von diesem Kurzinterview am roten Teppich geben.
Vielleicht ist das ganze aber auch nur eine clevere Medienmanipulation um die Aufmerksamkeit auf "17th Predict" zu lenken?
Egal, ich werde Lana so oder so im Finale nicht vermissen, das Thema ist durch.
Ob Kreuk das Smallville Finale im TV oder auf DVD sieht, oder überhaupt nicht....wen interessiert das?

- Editiert von Eradicator am 15.03.2011, 14:55 -
I want you to know me completely, with no secrets.
Because you are the one...you always will be.
Clark to Lois, Harvest
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 15.03.2011, 19:31Clois' Darling
Ist ja schließlich allein Kristin's Entscheidung ob sie sich "Smallville" jetzt im Fernsehen anschaut oder lieber umschaltet und lieber "How I Met Your Mother" reinzieht, was sie sicher eh nicht tut :-O ! Die Leutchen sollen mal ganz cool bleiben ;-)!
"I can't live in a world where you don't love me..." (Luthor Episode)

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 17.03.2011, 21:02Anyanka88
eigentlich kann einem das echt egal sein ob kristin es sich anguckt oder nicht.. aber ich find auch die art und weise etwas seltsam und das auch noch so rauszuhauen.. wenn man es nicht besser wüsste, KÖNNTE man meinen, dass sie nicht glücklich ihre zeit bei smallville beendet hat.. vllt streit, vllt ungereimtheiten, vllt auch gar nichts.. wer weiß..
"Clark Luthor!"

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.03.2011, 02:06balduinflex
Das wird ja immer mal wieder gerne angesprochen. Nicht was sie gesagt, sondern wie sie es gesagt hat. :-rolleye Bei mir hat es einen Lacher provoziert. Interessant wäre es doch, ob auch AOT, John Schneider oder MR auch auf diese Weise honoriert wurden?! *kopfkratz 8-)

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 18.03.2011, 23:09Red-Blue Blur
Zitat:

UPDATED 3/18/11: There may be a return visit to the Phantom Zone before the series is over.
- Despite the open ending of "Scion," Lucas Grabeel has said that he does not make a return appearance as Conner... unless he's trying to throw us off.

Quelle K-site Spoiler
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 23.03.2011, 08:37Red-Blue Blur
Zitat:

Question: Getting real tired of the lack Smallville scoop coming out of TVLine these days. Can you at least confirm that Laura Vandervoort’s return will take place in Episode 20, “Prophecy”? —Stickerballpro
Ausiello:
You watch your tone, Mr. Stick. Ask Ausiello is a privilege, not a right. As such, it can be taken away at any moment. The fact is, Smallville is in full-tilt lockdown mode as the finale approaches. Spoilers are very hard to come by. Vandervoort confirmed as part of Matt Mitovich’s V finale post mortem that Supergirl is back in Episode 20, while I procured this little tidbit: All of her scenes are with one character.

Quelle: tvline.com - Ask Ausielleo
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 23.03.2011, 11:01Lana
Off Topicdieser Ausiello wird echt immer arroganter und unverschämter. Ohne Leser und Co hätte er nix. Soll sich mal an den einen Zinken packen und von, "guten Ton" gebrauch machen.... :-rolleye :-rolleye

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 23.03.2011, 22:42marcusik79
Wer ist denn dieser Ausiello??
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 24.03.2011, 23:30KalEL
der war gut :-O
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 25.03.2011, 08:17Red-Blue Blur
Zitat:
Original von KalEL
der war gut :-O

Jo, das finde ich auch. :-kicher

@marcusik79
Falls das doch nicht ironisch gemeint war...About Ausiello

Zitat:
...Founder and Editor-in-Chief of TVLine.com...

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 25.03.2011, 21:51cheeky
Zitat:
Today Is The LAST Day Of Smallville Filming.

Some sad news...

After ten years of filming in Burnaby, BC up in Canada, Smallville finishes its time up there with the last day of shooting happening today.

We want to thank the cast and crew for doing a phenomenal job up there, and we share in the sadness that this epic time is coming to an end.

There are some fantastic people up there who work together to make a great product every week. It's really strange, at least to me, to think of that studio lot being empty... although we hear the Secret Circle pilot might be taking over some of that studio space, though that is unconfirmed. (If they are shooting there, they sure as heck better hire as many Smallville alums as possible - they're good people!)

To sum it all up in just two words... Thank You.

Ist es also nun soweit! :-(

quelle: k-site
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 25.03.2011, 21:54Red-Blue Blur
Off Topic@cheeky: Ich wollte den nicht posten, weil ich nicht weiß, wohin damit. Du Freche. :L :-O

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 25.03.2011, 21:56cheeky
Zitat:
Off Topic@cheeky: Ich wollte den nicht posten, weil ich nicht weiß, wohin damit. Du Freche. :L :-O

Off Topic*hehe* Ich auch nicht aber ich hab es trotzdem mal gewagt. Nen Extra Thread wäre vielleicht unsinnig gewesen!?

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 25.03.2011, 23:40Red-Blue Blur
Erica Durance interview with WB Mondo

Das Interview im Video: TEIL 1 & TEIL 2
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 26.03.2011, 06:58Chaoslord
naja scheint ja was älter zu sein das interview
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 26.03.2011, 17:52Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Chaoslord
naja scheint ja was älter zu sein das interview

Echt? Hab´s nur gepostet, weil es ein "aktueller" Spoiler zu sein schien.
Hab´s aber nicht angeschaut... :-blush
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 29.03.2011, 19:55Red-Blue Blur
Zitat:

UPDATED 3/29/11: Alaina Huffman has said she is not returning to Smallville before the end. Unless this is misdirection, that means no more Black Canary for us. :(

Quelle K-site Spoiler

Zitat:

So wie es aussieht, werden wir Alaina Huffman nicht noch einmal in der Rolle der Dinah Lance aka Black Canary zu sehen bekommen. Wie Huffman berichtete, wird sie nicht mehr in "Smallville" zu sehen sein bis die Serie zu Ende ist.

Natürlich kann ihre Aussage auch falsch verstanden werden und Black Canary kommt im Finale noch einmal vor, darauf hoffen sollte man jedoch nicht.

John Schneider Talks "Smallville"

V I D E O

Quelle: Siehe Link
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 02.04.2011, 00:34Red-Blue Blur
Spoiler Smallville
Zitat:

ENTERTAINMENT WEEKLY: First, and very importantly, how much of a role will Michael Rosenbaum play in the finale?
BRIAN PETERSON:
What I can say is, everybody that is in the finale plays a supporting role in Clark [Tom Welling] getting toward his ultimate moment. And Michael is no different from the other characters in that, and he’s very important. But it’s about Clark.

What can you say about the next few episodes?
First of all, every one of the last five episodes kind of has its own place. We very purposefully planned. The first one back, “Kent,” it’s kind of a thriller that is really heartwarming. And then we have “Booster” that is this really fun, glossy superhero that’s come to town and thrown a wrench in Clark’s plans. After that, we have a really cool, kind of Clark all-over quest. And then we come to “Prophecy,” which pushes us off in a really big, emotional way with a surprise and a twist toward the finale. The characters have a big, emotional journey going into the finale, but [those episodes also explain] a little bit of the mythology thread we’ve woven through the season. It really revs that up. So we get to see our big baddie coming as we go toward the finale.

Is there anything more you can tell us about “Booster,” which Tom Welling is directing?

It’s really fun because while we introduce Booster and Jaime as Blue Beetle, both those stories dovetail really nicely with Clark at the cross-section of those stories. It’s a great episode because it’s not only fun, but it also tells a really good, deep story about heroism. And then it’s really fun because right after that, we go into Justin Hartley’s directorial debut. And so we have Tom and Justin back-to-back directing. They’re two really different episodes, but both wildly cool.

“Dominion” is going to bring back Zod, right?
That’s the return of Zod…. The way we bring back Zod is, I think, really fun, and it’s fun to see Oliver interacting with Zod. But the way we leave it, hopefully fans will really enjoy the way we leave Zod and will recognize the final image of him very clearly.

Quelle: ew.com

Und nochmal auf deutsch:
Zitat:

Das Finale der Fantasy-Serie „Smallville“ rückt immer näher, deshalb gibt es nun einige interessante Details zu den letzten fünf Folgen.

Produzent Brian Peterson zeigte ein Einsehen mit den neugierigen und ließ im Interview mit „Entertainment Weekly“ spannende Hinweise zum Ausgang der Serie vom Stapel. So wird zum Beispiel John Schneider [Mehr über John Schneider] in der Folge „Kent“ wieder in die Rolle von Clarks Vater Jonathan schlüpfen, eine „wirklich herzerwärmende“ Episode, wie der Produzent versicherte.
In einer weiteren Folge wird Clark unerwartet Superhelden-Konkurrenz bekommen, „diesen wirklich witzigen, strahlenden Superhelden, der in die Stadt kommt und Clark einen Strich durch die Rechnung macht.“ Alle fünf Episoden arbeiten gezielt auf das spektakuläre Finale der Serie hin und kein einziger Handlungsstrang ist ohne Zweck, ließ Peterson durchblicken. „Die Charaktere machen bis zum Finale eine große, emotionale Entwicklung durch. Aber [diese Folgen erklären auch] ein wenig den mythologischen Faden, mit dem wir die Staffel durchwoben haben“, machte er es spannend.
Die Rückkehr von Michael Rosenbaum, so der Serien-Macher, sei zwar für die Handlung von Bedeutung, doch der Fokus liege woanders. „Jeder im Finale spielt eine unterstützende Rolle, die Clark zu seinem ultimativen Moment leitet. Michael […]ist sehr wichtig.“ Im Finale gehe es jedoch vorrangig um Clark, stellte er klar.

- Editiert von Red-Blue Blur am 02.04.2011, 11:16 -
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 02.04.2011, 16:00marcusik79
Ach wie schön.. :-) Das lässt ja hoffen..

Ich denke mal, das Finale wird so viele Einschaltquoten haben, wie noch nie.. :-O
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.04.2011, 17:13Red-Blue Blur
Smallville Exclusive: Up, Up and Away!

Zitat:

It's fitting that when a visitor arrives to the Burnaby, British Columbia, set of Smallville, he's quickly escorted to the Phantom Zone. The extra-dimensional prison created for planet Krypton's worst criminals is known for being nearly impossible to escape — a perfect metaphor for the show's desire to prevent leaks about the plot of the upcoming series finale. After 10 years on the air, there is, to put it mildly, intense anticipation for Clark Kent's final journey toward becoming Superman, set for May 13. (The last batch of new episodes begins Friday, April 15.) The big question, of course, is "Will he or won't he?" Will he put on the iconic costume of the comic-book legend? Will he finally learn how to fly? Will he be called Superman?

Tom Welling knows the answers, but after a decade playing pop culture's most famous secret identity, he's learned a thing or two about keeping his mouth shut. "This show, to me, has always been about Clark Kent — it hasn't been about Superman," he says, while taking a break from filming a Phantom Zone sequence for the April 29 episode. "And it was very important at the end that we make sure that we wrap up the Clark Kent story."

Want more Smallville scoop?

...lest mehr...

Das ist nur ein Teil des Artikels. Falls Euch der ganze Artikel interessiert,
könnt ihr ihn hier bei tvguide.com lesen. :-)
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 05.04.2011, 23:00balduinflex
Endlich mal 'ne anständige Pomo. Nur die Fotos find ich etwas merkwürdig. Irgendwie war Welling in den old Days lockerer. §???

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 06.04.2011, 10:32KalEL
Das Bild in größerer Auflösung wär der oberhammer!! :D

Edit: Oder als Poster,das wär heftig :-O
- Editiert von KalEL am 06.04.2011, 14:29 -
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 07.04.2011, 09:08Moviefreak
Ich find Ericas Frisur schrecklich...oder macht das nur der Wind???
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 08.04.2011, 17:43Red-Blue Blur
Zitat:

UPDATED 4/7/11: Details gleamed from our Kelly Souders interview, which we will be posting next week: Granny Goodness will be back before the end of the series.
- While we won't be seeing Conner Kent before the show's end, we will get an update on what he's up to.
- It doesn't sound like we'll be seeing too many more Justice Leaguers, as the focus in the finale will remain on the show's long-time favorite series regulars.

Quelle K-site Spoiler

Latest from EW

Zitat:
JOR-EL’s BIG LESSON ON ‘SMALLVILLE’

Dying of sadness over Smallville coming to an end? Well, don’t die yet! There’s too much great stuff ahead — like the May 6 episode, “Prophecy,” which finds Clark (Tom Welling) all dressed up (in a suit!!) to take fiancée Lois (Erica Durance) to the Fortress of Solitude to break the news of his impending nuptials to his biological father, Jor-El, the tough-loving Kryptonian. “It’s a very sweet, romantic scene that has a little surprise in it,” teases exec producer Brian Peterson. When Jor-El sets out to teach the pair a lesson, Lois and Clark “find themselves kind of living a day in each other’s shoes.” AKA: Power up, Lois!

“I think Jor-El’s parenting style has always been about making Clark learn lessons for himself. And this is an episode where he is sharing that lesson not only with Clark, but also with Lois. And so it’s about seeing Lois as a possible life partner for Clark,” he says.

But that’s not the only thing going on in this “very packed” episode. It also marks the return of Laura Vandervoort as Kara, who returns to move along the season-long mythology regarding DarkSeid. “We wanted to tie things up, yet rev things up for the finale,” Peterson teases. “We also have some cameo appearances from some familiar villains that have resurfaced. And at least one hero that has resurfaced, in addition to Supergirl. There’s a lot going on in this episode, but it’s really fun.”

As the show nears the end of its 10-season run, Peterson notes that the episode “should leave people very excited about our [May 13] finale.”

Quelle: SpoilerTV / ew.com
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 08.04.2011, 18:30Chaoslord
klingt nach einer guten folge :-)
Also Darkseid + Clois is immer gut :-O
Aber müste das net in den "Prophecy" Thread?
- Editiert von Chaoslord am 08.04.2011, 18:42 -
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 10.04.2011, 13:47Red-Blue Blur
Todesfälle treffen Smallville
Zitat:

Zum Endspurt tobt das übliche Chaos in Smallville, aber daneben stehen einige Todesfälle und eine lustige Wendung für Lois auf dem Plan. Kelly Souders sprach in einem US-Interview über diese und weitere Themen.

Nach zehn Staffeln und 218 Episoden findet die Superheldenserie „Smallville“ zu einem Ende. Bis dahin unternehmen Clark Kent (Tom Welling) und seine zukünftige Frau, Lois Lane (Erica Durance), einen gewaltigen Schritt in Richtung Schicksal: sie werden zu den Charakteren, die einst in den Comics vorgestellt wurden.

Aber noch ist Clark nicht Superman, und es liegen noch sehr dunkle Zeiten vor dem Superhelden, darunter die großen Kämpfe mit Darkseid und den wiederkehrenden Bösewichten Zod (Callum Blue) und Lex Luthor (Michael Rosenbaum).

„Und ich denke, dass ist ehrlich gesagt (nur) ein bisschen von seinem bevorstehenden Dilemma - das wäre, der Mann zu werden, der er bestimmt ist, zu sein (...) Das ist die eigentliche Frage, die ihn umkreist“, äußerte sich Mit-Showrunner Kelly Souders im Interview gegenüber TV Guide.

Wenn so viele Gegenspieler in den letzten sechs Episoden von „Smallville“ auftreten, werden doch sicherlich einige Figuren den Serientod sterben müssen - oder etwa nicht? „Es wird definitiv einige Todesfälle geben, aber dabei muss es sich nicht zwangsläufig um Menschen handeln“, sagte Souders.

Erst kürzlich kündigte Brian Peterson einen Twist in der Episode vom 6. Mai an: In „Prophecy“ bekommt nicht nur Clark, sondern auch Lois eine Lektion von Clarks biologischen Vater, Jor-El (Sprechrolle: Terence Stamp), erteilt. Diese Lektion sorgt dafür, dass Lois in den Geschmack von Clarks Superkräften kommt.

„Wir wollten sichergehen, dass sie ein großes Endkapitel in ihrer Beziehung erhalten, bevor sie in ihr Hochzeitskleid und ihren Anzug schlüpfen und vor den Traualtar treten, so kam die eigentliche Idee, Lois Superkräfte zu geben, aus dem Autorenraum, und Executive Producer Brian Peterson und ich hörten sie und dachten gleich ‚Ah, das ist es, danach haben wir gesucht'“, teilte Souders mit.

Aber wird der sehnlichste Fanwunsch, Clark endlich im legendären Superman-Kostüm zu sehen, auch tatsächlich erfüllt. „Wir wissen alle, wo sich das Kostüm befindet, wenn ihr die Serie in dieser Staffel verfolgt habt, so werde ich nur sagen, wir wissen wo das Kostüm ist, und das ist immer ein guter Anfang“, erklärte Souders.

Quelle: serienjunkies.de

Nur merkwürdig von Serienjunkies. Die ganze Zeit über kommt nur selten etwas über Smallville, aber jetzt zum Ende bringen die alle paar Tage eine deutsche Zusammenfassung. :-)
Späte Erkenntnis, wa? :-rolleye
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 12.04.2011, 08:29Red-Blue Blur
Zitat:

With Great Power Comes…. | When “Smallville”‘s Lois gets introduced to the AI incarnation of Clark’s bio-dad in the episode preceding the May 13 series finale, it’s not a moment taken at all lightly. After all, says show runner Kelly Souders, “Meeting the soon-to-be in-law is not always the easiest moment in a person’s life!” But things must go somewhat well, since (as TVLine first reported) Jor-El will bestow upon his son’s would-be bride superpowers for a day. “To walk a mile in Clark’s shoes teaches Lois a few things” — one of which is to be very wary of Kryptonians bearing gifts. As Souders teases, “Every little gift from Jor-El has some consquences….”

Zitat:

davidkretschmar: Smallville scoop? Lois and Clark: Super-powered couple?
Ha! Super-powered couple. We see what you did there. We'll have an extensive Q&A post with writer/producer Kelly Souders about the end of Smallville later this week, but for now just know that she promised fans that they'll be happy with all the moments in the season finale, and that includes the Lois and Clark ones.

CloisForever23: Can we please get some Clois scoop?
We bugged Kelly about finally seeing Lois and Clark make it down the aisle, and while she insisted she had to keep her lips tightly zipped on that subject, she did offer this: "We will certainly be seeing a lot of white, taffeta, some silk and some flower boutonnières and all that sort of stuff." Sounds like things are about to get fancy!

Quelle: SpoilerTV / E!Online

Wie jetzt? Zur ersten Frage gibt´s später mehr. Und was bedeutet die Antwort auf die zweite Frage?
Hochzeitskleid? Hochzeitsfeier? Oder wat...? Versteht ihr das besser? :-rolleye
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 12.04.2011, 09:28Chaoslord
Zitat:
Wie jetzt? Zur ersten Frage gibt´s später mehr. Und was bedeutet die Antwort auf die zweite Frage?
Hochzeitskleid? Hochzeitsfeier? Oder wat...? Versteht ihr das besser? :-rolleye

Ja. Sie sagt es wird viel weiß bei der Hochtzeit sein. Mit vielen Blumen usw. also alles ziemlich aufwenig
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 13.04.2011, 16:46Red-Blue Blur
Zitat:

Question: Please tell me that the fallout from Lois getting Clark’s powers for a day on Smallville doesn’t involve the A-Word (read: amnesia). That would be… unfortunate. —Derek
Ausiello:
There are consequences, but I assure you memory loss is not one of them.

Quelle: tvline.com / Ask Ausiello

Mega Buzz - Spoiler
Zitat:

Thanks for the Smallville spoilers. What's coming up with Tess? — Mark
NATALIE:
As we saw in the last episode, Lionel has begun to plant seeds of doubt in Tess. "Her issues are really going to come to a head," executive producer Kelly Souders says of the newest Luthor heir. "I think that she's got some really critical interactions with some key characters in the show, and she definitely is going to be forced to take a side at the end of the day."

Quelle: SpoilerTV
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 14.04.2011, 03:30Red-Blue Blur
5 Smallville Episodes Left, 8 Burning Questions!
Zitat:

With The CW’s Smallville set to resume its final season this Friday at 8/7c, TVLine spoke with executive producer Kelly Souders about the last five episodes. In doing so, we raised a few burning questions. Like, why the alt-Earth detour? Can Tom Welling bumble with the best of ‘em? And did the new Superman movie limit how “super” the TV finale can be? Here’s what Souders said about those hot topics and others.

With just five episodes left in the series — the series! — why does this Friday’s episode, “Kent,” use precious time to revisit alt-Earth? | Returning to the flip-floppy universe first spied in December’s “Luthor,” “We’re going to come across somebody very important that we did not see last time, and things are not quite set right.” She speaks of angry, pissed-off Jonathan Kent, right? “Yes, angry, pissed-off Jonathan!” the EP confirms with a laugh. “Clark and his father have some things to work out, and believe me, watching [John] Schneider play the opposite of what we know him for is a blast.” OK, but again: How does this road trip serve Smallville‘s grand finale? “It ends up impacting Clark,” Souders answers, “and some of the big decisions he’ll be having to make.”

“Booster” (airing April 22) finds Clark further fine-tuning his mild-mannered persona. So, how well does Welling do bumbling? | “Watching Tom and the different avenues where he’s able to stretch his legs as an actor is so much fun,” Souders raves, “and in ‘Booster’ we really get to see him delve much deeper into the classic Clark Kent we all know and love.” As in “Masquerade,” his makeover gets that extra special loving touch. “Lois is very instrumental… as she and Clark Kent create this character.”

Just how angry is Zod when Clark meets up with him again in “Dominion,” airing April 29? (We’re thinking very.) | Last seen being banished from Earth at the close of Season 9, the Zod that Clark and Ollie come face-to-face with — in the Phantom Zone — is unlike any incarnation encountered to date. “We haven’t seen this Zod before — he’s kind of a combination of all the different Zods we’ve seen [on Smallville] into one character,” says Souders. Wow, that’s a whole lotta angry rolled into one Kandorian. “He’s not happy,” Souders confirms. “He has not had a good couple of months.”

“Prophecy” marks the return of Clark’s cousin, Kara (aka Supergirl), who has been laying low in (off-screen) Metropolis. Does she resurface on her own, or does someone find her? | “That’s a good question!” says Souders. “It’s a little bit of both.” With Clark away at the Fortress of Solitude, where he’s introducing his fiancée to Jor-El, Kara “kind of shows up in an unexpected moment.” And once she does, Souders teases, “It becomes very clear that she’s been pretty busy with her own storyline.”

Will Darkseid assume physical form by season’s end? | The rumor that the corrupting essence would at some point appear as he does in the comic books seems to have gone up in smoke, no pun intended. (OK, fine, it was.) “Darkseid doesn’t exactly live by the same physical rules of our universe, but there is no question when his presence is felt,” Souders explains. As the season winds down, “If you look carefully, you’ll see some [visual] remnants.”

Did the fact that Zack Snyder’s Superman movie is now cast and nearing production hamstring Smallville at all, as far as what can and can’t be shown in the finale? | Whereas in the past, the Brandon Routh Superman film, for example, led to early limitations on how much Smallville could use the character of Lois, the Man of Steel’s latest big-screen adventure had no impact on TV’s Clark meeting his destiny. Says Souders, “We work pretty closely with DC Comics, and everybody knew this [final arc] would be launching that concept of Superman, but it also is very much ending the chapter of Smallville. So no, there was nothing we had to pull back on. Everybody has been wonderful.”

So, dare we hope that John Williams’ “Superman Theme” be heard in the finale? | “That would certainly give me the chills,” Souders teased… just minutes before The CW released a promo sampling said heroic tune. That’d seem like a super omen.

Speaking of the two-hour series finale airing May 13: Why did Tom Welling tell CBS Watch! Magazine* that the very final moment gave him “goosebumps”? | “There are a lot of [great] moments,” Souders shares, “but that last one…. Even when we were talking about it in prep, we all got goosebumps!”

*I spoke to Tom Welling and many other series vets for a Smallville oral history that I compiled for CBS Watch! For much more, keep an eye out for the May issue of the magazine, which is sold at Barnes & Noble and Hudson News, and available for free subscription at CBSwatchmagazine.com.

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 14.04.2011, 16:54Red-Blue Blur
So, dann das Ganze auch wieder auf Deutsch:

Smallville: Kelly Souders spricht über den Endspurt
Zitat:

Warum spielt das Paralleluniversum wieder eine Rolle, was erwartet uns im Endspurt und welche Auswirkungen hat der neue Superman-Film auf das Smallville-Serienfinale? Kelly Souders im US-Interview.

Am 15. April läutet der kleine US-Sender The CW mit der Episode „Kent“ den Endspurt der zehnten und finalen Staffel von „Smallville“ ein. Kelly Souders äußerte sich aus diesem Anlass in einem Interview gegenüber TV Line zum Endspurt der US-Serie und erklärte, welchen Einfluss der bevorstehende Superman-Film „Superman: Man of Steel“ auf das Serienfinale hatte.

Smallville - 10x17 Kent

Bereits am kommenden Freitag wird der Hauptfokus erneut auf das Paralleluniversum gerichtet. Aber warum bringen die „Smallville“-Produzenten so viel Zeit für diese Geschichte auf? Welcher Sinn steckt dahinter?

„Wir überschreiten noch einmal die Grenze, um jemanden zu betrachten, den wir das letzte Mal nicht gesehen haben, und die Dinge geraten ziemlich aus dem Ruder“, sagte Mit-Showrunner Kelly Souders. Dabei ist natürlich die Rede von einem sehr wütenden und verärgerten Jonathan Kent (John Schneider). „Clark und sein Vater müssen einige Dinge ins Reine bringen, und glaubt mir, John Schneider das genaue Gegenteil von dem spielen zu sehen, wie wir ihn kennen, ist ein Wahnsinnsspaß.“

Der Trip ins Paralleluniversum ist von ganz besonderer Bedeutung für den Staffel- beziehungsweise Serienhandlungsbogen. „Es beeinflusst Clark“, so Souders. „Und er muss einige große Entscheidungen treffen.“

Smallville - 10x18 Booster

In der Episode „Booster“ erreichen zwei neue DC Comics-Helden das „Smallville“-Unviersum: Booster Gold (Eric Martsolf, „Days of Our Lives“) und der Blue Beetle (Jaren Brandt Bartlett). Darin wird sich Clark Kent (Tom Welling) von seiner freundlich gestimmten Seite zeigen.

„Tom in seinen verschiedenen Facetten als Schauspieler zu beobachten, macht so viel Spaß“
, erklärte Souders. „Und in ‚Booster' sehen wir ihn sich tiefer in die Rolle des klassischen Clark Kents vortasten, den wir alle kennen und lieben.“ Wie bereits in „Masquerade“ hilft Lois (Erica Durance) ihm auch diesmal bei seinem Umstyling. „Lois ist ihm sehr behilflich (dabei), (...) wie sie und Clark Kent diesen Charakter kreieren.“

Smallville - 10x19 Dominion

Als wir Zod das letzte Mal sahen, wurde er im Finale der neunten Staffel durch ein Portal nach New Krypton transportiert. Aber der Zod, dem Clark und Oliver (Justin Hartley) in der Phantomzone in „Dominion“ begegnen, ist anders als jede Verkörperung, die wir bisher gesehen haben.

„Wir haben diesen Zod noch niemals zuvor gesehen - er ist eine Mischung aus allen Zods, die wir bisher (in ‚Smallville') gesehen haben, in einem Charakter“, sagte Souders. „Er ist nicht glücklich (...) Er hatte nicht unbedingt gute Monate erlebt.“

Smallville - 10x20 Prophecy

Kara-El alias Supergirl (Laura Vandervoort) kehrt in der Episode „Prophecy“ zum letzten Mal nach „Smallville“ zurück. Wenn Clark mit seiner Verlobten, Lois, sich auf dem Weg zu seinem biologischen Vater Jor-El (Sprechrolle: Terence Stamp) zur Festung der Einsamkeit macht, „taucht Kara in einem überraschenden Moment auf.“ Und wenn sie schon so auf der Bildfläche erscheint, „wird jedem klar, dass sie sehr mit ihrem eigenen Handlungsbogen beschäftigt ist.“

Darkseid

Die Frage, die sich viele „Smallville“-Fans stellen, lautet, wann wir endlich Darkseid in physischer Form zu Gesicht bekommen? „‚Darkseid' lebt nicht nach den selben physikalischen Gesetzen wie unser Universum, aber es steht außer Frage, wann seine Anwesenheit bemerkbar ist (...) Wenn ihr genau hinschaut, werdet ihr einige (visuelle) Reste erkennen.“

Der Superman-Film und das Serienfinale

Immer wenn ein neuer „Superman“-Film geplant war, musste natürlich immer zwischen den Film- und „Smallville“-Produzenten abgeklärt werden, inwiefern die Serie Charaktere oder Elemente übernehmen darf. Bisher ging zwar immer alles gut, aber hat der neue „Superman“-Film irgendwelche Konsequenzen auf das bevorstehende Serienfinale?

„Wir arbeiten sehr eng mit ‚DC Comics' zusammen, und jeder wusste, diese (letzte Handlung) würde das Konzept von ‚Superman' bilden, aber es beendet auch das Kapitel ‚Smallville'. Also nein, es gab keine Einschränkungen für uns. Jeder war wunderbar.“

Quelle: serienjunkies.de
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.04.2011, 02:11Red-Blue Blur
Smallville Finale Scoop: Will Lois and Clark Really Get Married?

Den Artikel könnt ihr hier bei TVGuide lesen.

Ich poste jetzt mal nicht den ganzen Text, weil sich da die letzten Tage sehr viel wiederholt. :-)

Quelle: siehe Link

Born Luthors: Smallville's Cassidy Freeman On Clinches With (Evil) Clark and the Joy of Lex

Noch mehr Infos. Interview mit Cassidy Freeman *KLICK DRUFF*
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.04.2011, 10:25Chaoslord
Hier noch ein Trailer
einfach epic mit der Musik
klick
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.04.2011, 11:03sleepyhead
Zitat:
Original von Chaoslord
Hier noch ein Trailer
einfach epic mit der Musik
klick

Ohja der kam gestern auch in der Werbung zwischen der Folge.. den fand ich richtig toll und irgend wie sooo endgültig... :-( Warum nur? :-O
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 16.04.2011, 11:48Lana
Waiting for Superman: Tom Welling Reflects on Smallville's 10-Year Odyssey

Zitat:
Quote:
TV Guide Magazine: You've already filmed the series finale and you have just a couple more weeks left. What's going through your mind so close to the end?

Welling: I find myself pretty excited to, in a sense, graduate. Every summer for the last 10 years, just after July 4th, I've come back here. And this year, I won't. I am anticipating that around that time is when I'm probably going to start more reflection. Because we are so busy now there isn't much time to think about that. So I'm looking forward to a reflective July.

TV Guide Magazine: What were you thinking as you filmed the very last scene?

Welling: I wasn't thinking that it was the last scene, because as much as it's the end of Smallville, it's the birth of this next phase in this character's life, which is pretty exciting. I've said this like a broken record, this show, to me, has always been about Clark Kent — it hasn't been about Superman. And it was very important at the end that we make sure that we wrap up the Clark Kent story. I hope that people have enjoyed the story that we've told.

TV Guide Magazine: The show has so many fans, with so many expectations for how it should end. What kind of pressure have you guys been feeling to satisfy them?

Welling: What's a unit of measurement that goes beyond tons? I don't know what it would be, but it's been huge. You talk about an elephant on your chest, this is more like a 747! You feel obligated, you feel inspired, you feel scared, you feel a range of emotions. We got into planning the finale almost a year ahead of time and everything still went right up to the last second. We were still tweaking things on set, trying to make it better. It's tremendous the amount of weight that goes into what we're feeling.

TV Guide Magazine: When you signed on to this show, how long did you think it would last?

Welling: I had no way of even conceptualizing or guessing. As successful as we were, every year there's been that wait, wait, wait to see if we were going to get picked up. You're really going scene by scene, episode by episode, year by year, trying to stay in the moment and do the best job you can and hope that people respond to it.

TV Guide Magazine: The show has undergone many cast changes over the years, and maintained a loyal fanbase. What's been the key to Smallville's ongoing success?

Welling: One perspective that I subscribe to is the idea that the evolution of this show has matched the journey of Clark Kent. Each time that a character is taken away from our story, that was another step that Clark had to make to grow up. At the beginning [series creators] Al [Gough] and Miles [Millar] did a really good job of figuring out where to start with this character. There have been a lot of other shows to come out where the characters are almost too evolved that they don't really have anywhere to go. Clark had a lot to learn and it's taken him 10 years to learn it. Losing his parents, Lex, Lana — these are all big moments that have thrust him further down the road to becoming who we all think he's going to be.

TV Guide Magazine: As characters have left the show, Lois Lane's role in Clark's life increased. It's worked well because you and Erica Durance have great chemistry. What has it been like working with her?

Welling:b/] It's great. She's a fantastic partner. We have a lot of fun when we work — I think that's what comes through. We've sort of developed this really crazy idea that our characters would actually enjoy each other. The fact that he's an idiot, that's what she embraces about him. I've been amazed at how long the writers have been able to keep that relationship going without it actually coming together.

[b]TV Guide Magazine: With 22 episodes a year over 10 seasons has it been a challenge to stick to the "no flights, no tights" rule?

Welling: I don't know if this is going to come across the wrong way, but, no. Early on, with the concept of the show, it was never an option. There's been times when people wanted us to do it, but it's never been what the show is going to be. Some will say that after Season 7 we've actually become Superman, or some people refer to it as Metropolis. Sure, you can call it whatever you want. But to me, it just wasn't what this show was about. It's oddly that simple for me.

TV Guide Magazine: Michael Rosenbaum finally agreed to return one last time as Lex Luthor. What was it like working with him again?

Tom Welling: It was fun. [laughs] It was a lot of fun. It was like he'd never left, but it was also like he'd been gone forever. But he stepped right back into it. Michael is extremely hilarious, he has this really unique ability to entertain and to be a completely opposite version of Lex until they roll the camera and then he goes right into it. I don't think he lost a beat, and it was one of the highlights of the season to spend the day with him.

TV Guide Magazine: How involved were you in the negotiations to get him to come back?

Welling: Oh, are you kidding me? I did everything I could. I texted him, I called him, we went to dinner. I'm just really happy that they were able to find a way for him to come back. I think it's so great for the show and the fans.

TV Guide Magazine: What's next for you?

Welling: Stay tuned. I have been a part of Hellcats and they're just wrapping up their first season and we hope that they come back next year. They've got a really solid all-star group over there as well. So I'd like to continue on that path, as well as get into feature films.

TV Guide Magazine: Any chance you might guest star on Hellcats if it gets a second season?

Welling: Well, you know, being unemployed, that might sound like a good offer. [laughs]

TV Guide Magazine: Are you looking for pilots right now?

Welling: No. I don't think I'm looking for pilots, but at the same time, I'm an actor first and whatever the story is, whatever the project is that I found most appealing and that will have me, that's what I'll follow. It could be series, it could be films, it could be directing, producing, developing.

Quelle & Sweet

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 20.04.2011, 09:52Red-Blue Blur
Mega Buzz - Spoiler

Zitat:

Please tell me you have spoilers on Chloe's return to Smallville! ­­— Andy
NATALIE:
Chloe (Allison Mack) returns to Metropolis in the series finale, after her big move with Oliver. "Chloe's definitely still a reporter in Star City, but she has really got her hands full as she comes back for the wedding," executive producer Kelly Souders tells us. "She's got a lot going on."

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 29.04.2011, 13:20Red-Blue Blur
Smallville: Will Oliver and Chloe's Marriage Last?
Zitat:

It's no secret that Chloe and Oliver's marriage on Smallville is an anomaly.

Firstly, Chloe (Allison Mack) didn't actually exist in the previous Superman mythology before being created specifically for the once WB, now CW series. Secondly, Oliver Queen (Justin Hartley) married Dinah Lance aka the Black Canary (Alaina Huffman) in the comic mythos. While the fans do love Chlollie, the question remains: Will their marriage survive the series finale of Smallville?

Hartley, who directs this Friday's new episode, dishes on what's in store for the Chloe-Oliver-Dinah debacle, as well as Zod's return and the ominous Omega symbol on the Green Arrow's skull.

Oliver has been marked with the Omega symbol of darkness. What will we see for him as the series comes to a close?
Hartley:
At the end of "Dominion," Oliver is faced with a cold reality that he's not going to be able to get rid of this infection just by willing it away. He has to figure out a whole other path, something he's never done before. He goes on this journey to try to get rid of this thing.

Oliver and Chloe are going to be the best man and woman at Lois and Clark's wedding. What's in store for them?
Hartley:
A lot of hell breaks loose, actually. Oliver has the Omega and turns into a totally different, disgusting person. Chloe has to figure out a way to stand by him. She does. In the end, it's interesting because Oliver has to go do his thing, and Chloe has to go do her thing, so there's a really sweet, tender moment in the finale that I think you'll like. The way it's all wrapped up is actually really beautiful. It leaves you with a warm heart.

Will the differences from the Smallville and Superman mythos be addressed since Chloe didn't previously exist outside of Smallville and Oliver actually married Black Canary?
Hartley:
It sort of is. In a very warm, sweet way it is addressed because the images that you're going to see are things that could go on while the mythos of the comics is happening, with him and Black Canary. What you see on your screen in the finale, you could very well go, "Oh, I see, that would work then. That would coincide." It's really interesting and a really smart story.

What can you tell us about the return of Zod (Callum Blue) in the episode you're directing?
Hartley:
He's not the happiest of guys. He feels like he was betrayed by his brother, someone from his own planet. He has every right to act the way he's acting. I wanted him a little more sexually charged in this episode and sort of funny, getting a kick out of things. I wanted to empower him a bit more. Callum did a great job of pulling this off. Zod is not happy with Clark [Tom Welling] and he puts Clark in a very compromising position, something that he really can't get out of, so he's got no choice but to act. We see some pretty nasty things. It's a pretty bloody episode as far as Smallville goes.

How was it like stepping on the other side of the camera and bossing around your co-stars?
Justin Hartley:
(Laughs.) I was actually looking forward to telling everyone what to do. Then I quickly realized, and of course I'm kidding, but how confident everyone is. The thing about working with these guys, from Erica Durance to Cassidy Freeman and Callum Blue and Tom Welling, you don't have to tell them what to do, they know what to do. The worst thing to do as a director of a show that's been on for 10 years is to try to tell everyone what their job is. That's ridiculous. To be honest with you, they all helped me as much as I helped them. Team Smallville directed this thing. It's fun Phantom Zone gladiator stuff!

Do you have a favorite scene from this episode?
Hartley:
All the ones I'm in. (Laughs.) I put the lens at a perfect spot for me. I look so good in this episode. Wait till you see me. You won't even recognize me. I'm kidding. The first scene I ever shot was between Cassidy and Erica. They were both so great, so ready and so perfect. The last scene that I shot was in the Phantom Zone and that was terrific.

How do you feel now that the series has come to an end for you guys?
Hartley:
I feel really great. I live in Los Angeles, so I'm glad to be back here with my family. I feel really proud of the work I did on the show and I'm grateful; more grateful than proud, actually. I'm happy to be done just because I feel like I did a really good job while I was there and I gave everything I could, and I'm definitely ready for the next thing, whatever that may be.

Quelle: tvguide.com
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 29.04.2011, 20:08Red-Blue Blur
Au weia, noch so´n langes Teil.

Justin Hartley On Smallville's 300-Flavored Fight to the Death: Fans Are Gonna Go, 'Whoa!'

Zitat:
This Friday on Smallville (The CW, 8/7c) Clark’s journey toward his destiny takes a detour when a most unexpected reappearance by General Slade necessitates a trip to the Phantom Zone. Clark, though, doesn’t go it alone –- rather, he gets an unsolicited assist from Oliver. But could Green Arrow have missed the mark by deciding to tag along? Especially when a revenge-thirsty Zod (guest star Callum Blue) takes the gents prisoner?

Justin Hartley, who directed the action-packed hour, shared with TVLine how he got several super assists in his debut behind the camera, previews how things will end for Oliver and Chloe, and IDs the choice keepsake he wasn’t able to grab after shooting the series finale.

TVLINE | So tell me, what brings Oliver to the Phantom Zone?
Basically what happens is Oliver worms his way in – literally, through a wormhole! Clark winds up in the Phantom Zone, looks up, and there’s Oliver: “What, are you kidding me?! You can’t be here!” Their friendship is put on the line, and tested…. I can’t tell you exactly how, but there’s a moment where you’re literally going to drop your drink and go, “What… the… f–?!”

TVLINE | I guess Oliver and Chloe have an “open” marriage, that he can run off to a cosmic wormhole at a moment’s notice.
[Laughs] “Hey, I’m going into this wormhole, I’ll be back for dinner!” I think she probably is of the understanding that he’s not a typical 9-to-5er.

TVLINE | What surprised you most about your directing experience?
I don’t know why I was surprised, since I know these people, but I was surprised by how much help everyone was. Tom [Welling], Erica [Durance], Cassidy [Freeman], the DP, my AD, the writers…. [Executive producers] Brian [Peterson] and Kelly [Souders] came to set, and they really don’t have to do that. They can kind of just go, “Here, do your thing,” but they worked hard to make sure that I was successful. Tom was really great in letting me do a couple of things with him, and as a result there are moments where Smallville fans are going to go, “Whoa!” I was like, “Hey, dude, will you wear this? Can I get you to do this?” And he did everything. I owe him a lot. But that’s just how all those people are – the grips, the prop guys making sure the blood was perfect, everyone making sure that I would be seen in the best light I could be seen in. It was touching, really.

TVLINE | The promos suggest a 300-style look to the action sequences. Was that something you had in mind, or did it come from the producers?
I’m glad that you saw that because it is something I had in mind. We had this unbelievable DP with a really great eye, so I knew I was in good hands there, but because of the budget we came up short on the whole weapons thing. I’m sitting there going, “We have a gladiator episode, what are we supposed to do, step into the arena and argue with each other? ” So one of the guys had this brilliant idea. [The 2006 Zack Snyder film] 300 was a Warner Bros. production, and we got a ton of stuff from them to use — the masks, the armor…. And then our wardrobe lady built this other stuff out of, like, hockey gear. It turned into something a lot bigger than it was originally.

TVLINE | Looking ahead, what are Oliver and Kara (Laura Vandervoort) up to in next week’s episode, “Prophecy”?
They are caught up in trying to figure out why each other is looking for the Bow of Orion [which Oliver believes will remove the Omega symbol from his skull]. Then they sort of realize that they should pool their resources and try to find it together.

TVLINE | With Allison Mack back for the series finale (airing May 13), will we get a sense of what Oliver and Chloe have been up to as marrieds… and what destiny awaits them?
Yeah, it’s all wrapped up really, really nicely – and it sort of sets [their romance] apart from what you’ve read in the comics. You’re not going to watch it and go, “Oh, this doesn’t make any sense because of what I’ve read in the comics.” It’s a separate story that allows the comics to breathe kind of their own life. It’s not something that contradicts all the mythology.

TVLINE | What keepsake did you grab before leaving Smallville for good?
You mean, did I steal anything?

TVLINE | “Steal” is a strong word. Thought maybe you’d grab the random bow, arrow….
No, no…. What I wanted was to take the one Green Arrow suit that I wore and auction it off for charity, but I think that’s been put in an archive. I took a bunch of production stills, and I got a really great gift from the producers after directing “Dominion” – it’s like a movie slate in a frame. But no, I didn’t really take much.

TVLINE | And any plans for the summer?
No, I’m just going to chill out, look for something good and play it by ear!

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 08:45Red-Blue Blur
Latest from Kristin
Zitat:

gsierra21: Three episodes of Smallville left! OMG! What happens?
OMG, indeed! Justin Hartley, please respond! "It's kind of an Oliver story to the end. And then of course the Chloe (Allison Mack) thing. Where they end up, do they end up together, do they not. It's neat. It's a hero thing, and then it's a family thing as well," he tells us about Oliver's journey for the rest of the season.

TheREALSN3: Anything Smallville finale-related please!
Cassidy Freeman thinks fans will be satisfied, that's for sure. "I think the way they went about finishing this series was really clever," she tells us. "I actually got chills reading the finale and I hope the fans feel the same way. But I think it's really clever and a great launching pad for whatever story each one of us takes from here." We're going to assume she means a Smallville movie is happening.
...

öhm...wie ist das jetzt zu verstehen? Die vermuten, dass Cassidy meint, es würde einen Smallville-Film geben?
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 09:25Chaoslord
Glauben tu ich zwar net dran aber was dagegen hätte ich natürlich nicht 8-)
Hatte CW net ma vor der 9. Staffel einen Smallville Film angedeutet gehabt?
aber wie gesagt ich glaube nicht dran.
Bei Serien ist es oft so das Filme nach dem Ende der Serie angekündigt werden aber es kommt nie zu welchen.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 12:36bip
Soweit ich das verstehe, heit das einfach, dass jeder Charakter quasi einen interessanten Weg hat, wenn man es in Gedanken oder Comics weiterspinnt. da steht nichts mit Film. Nur, dass wohl nicht überall ein schnitt ist, und die Geschichte der Charaktere abgeschlossen ist. was ja auch Sinn macht, muss sich ja in ein bereits bestehendes Universum einfügen.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 17:22Red-Blue Blur
Zitat:
Original von bip
...da steht nichts mit Film.

Ja, okay.
Zitat:
...a Smallville movie is happening.

Öhm...sorry, aber wie sollte man denn Deiner Ansicht nach "Smallville movie" übersetzen? §???
Vielleicht sollten wir mal unsere Dolmetscherin fragen? :-O
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 18:29bip
Zitat:
Zitat:
Original von bip
...da steht nichts mit Film.

Ja, okay.
Zitat:
...a Smallville movie is happening.

Öhm...sorry, aber wie sollte man denn Deiner Ansicht nach "Smallville movie" übersetzen? §???
Vielleicht sollten wir mal unsere Dolmetscherin fragen? :-O

Ich hatte mich auf Cassidys Aussage bezogen, dass da nichts von einem Film steht, nicht auf die Interpretation der Schreiberlinge
Vielleicht solltest du mal nachdenken, bevor du Sprüche reißt

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.05.2011, 21:22Moviefreak
ja, ich geb bip recht....
die haben ne Menge Fantasie in Cassidys Worte reininterpretiert. ;-)
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 04.05.2011, 11:22Red-Blue Blur
Mega Buzz - Spoiler
Zitat:

How will Oliver get rid of the Omega symbol and the darkness on Smallville? — Dan
NATALIE:
We'll have to wait until the finale to find out, but who better than Superman to solve that problem? "Oliver ends up, in the finale, having to ask Clark to help him," Justin Hartley reveals to us. "[The darkness] is overpowering him. He's not in control anymore. Oliver is gone, just disconnected. We figure it out in the finale, to a point. We do the story justice."

Smallville Space Promo

Video >>>> *HIER*

Das Video haben sie wohl im Papageienhaus vom Bildschirm abgefilmt, wa?
(Hintergrundgeräusche) :-O
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 11.05.2011, 22:12sleepyhead
Keine Ahnung wohin damit, ich packs mal hier rein, weil ich es einfach lustig finde, wie die beiden da rumscherzen ;-)

Tom und Mike - Behind the scenes
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 11.05.2011, 22:18bip
Großartig. Wie die sich gegenseitig aufziehen. Ich werde nie verstehen, warum es nach staffel 3 keine Gag Reels mehr gab
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 11.05.2011, 22:20sleepyhead
Zitat:
Original von bip
Großartig. Wie die sich gegenseitig aufziehen. Ich werde nie verstehen, warum es nach staffel 3 keine Gag Reels mehr gab

:-dito

Das war auch mein Gedanke. Da gab es sicher jede Menge... *hmmpf*
Das gibt es sicher dann jetzt bei dieser Sammelbox mit den tausend Extras, damit die auch genug zu bieten hat... pfff...
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 11.05.2011, 22:24cheeky
Werde ich auch nie verstehen. Und auf die 10. Staffel Box werden wir sicherlich auch nichts davon sehen. Da bin ich immer ein wenig neidich auf Supernatural. Da gibs jedes Jahr was davon.
Manno! :-T2
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 11.05.2011, 22:45bip
Das reicht für mich sehr nach Special in der Box "Lex Luthor returns"
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 12.05.2011, 03:55Red-Blue Blur
Ich packe das mal hier mit rein, weiß auch nicht, wohin damit:
(Irgendwie redet er ja auch über seinen SV-Auftritt :-O )

Michael Rosenbaum On “AOTS”

**Video**

Der Mann ist einfach köstlich.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 09.06.2012, 20:41Superboy
Du weißt schon, dass es eine Editierfunktion gibt?!
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 09.06.2012, 22:14Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Clark-Gohan son!
Hab was auf You Tube gefunden gebt mal auf You Tube "MrLaurence90" ein hatte eigentlich vor einen Link zu schicken der ist aber irgendwie ungültig.

Ich nehme mal an, Du meinst dieses, denn das ist dieser MrLaurence90 und das einzige Video, welches mit Smallville zu tun hat.

Smallville Staffel 10 Folge 3 SUPERGIRL #1003 Deutsch .

Hatte ich schon gesehen, aber: Wenn man die Folge noch nicht kennt, wäre es Blödsinn, das Video anzuschauen. Hat man die SV-Folge gesehen, ist es auch überflüssig, weil das eine ziemlich schwache und langweilige Vorstellung von diesem "MrLaurence90" ist. ;-)
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 01:10Clark-Gohan son!
http://www.youtube.com/watch?v=6-eyZFo1SSM&feature=player_detailpage#t=10s

Was Special Effeckte so alles ausmachen :O .Wenn man so bei der Finalszene den grünen Hintergrund sieht braucht es schon ganz schön viel Vorstellungskraft. Wooahh :D Wie ich mich auf die 10 Staffel freue. Schade das es dann mit der TV-Serie alles vorbei ist :-( .Alles hat nun mal ein Ende. Wo ein Ende ist ist auch ein Anfang.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 01:49Ultimate Superman
wenn du dir nicht die UK oder US Box von Season 10 holst wirst du noch sehr lange auf die Season warten müssen....
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 06:17bip
Also je nachdem was "sehr lange" heißt. Ich würde eigentlich schon davon ausgehen, dass irgendwann im Herbst-Winter die Staffel ausgestrahlt wird oder zumindest auf DVD rauskommt.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 06:25Ultimate Superman
Bis dahin habe ich sie schon zum 5. Mal auf DVD gesehen :P
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 09:22Red-Blue Blur
Naja, das ändert aber nichts an der Tatsache, dass hier sehr viele User sind, die die Staffel unbedingt auf Deutsch sehen wollen.
Sie freuen sich darauf, obwohl sie die Staffel im Original fast auswendig kennen. :-)
Und es soll auch Leute geben, die gar nicht des Englischen mächtig sind.
Was denkst Du, was z.B. die erste Fremdsprache in der DDR war? :L Bayrisch?
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 10:15Lana
Zitat:

Was denkst Du, was z.B. die erste Fremdsprache in der DDR war? :L Bayrisch?

:L Frechdachs - haha aber wäre schon lustig SV bayerisch syncronisiert. "Na servus Lex - oide Wurschthaut - wia gehtsda nacha" *hahaha*

Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 16:20Ultimate Superman
In der DDR gabs Fernsehen oder gar Fremdsprachen ? War ostdeutsch nicht selbst schon ne Fremdsprache :D :P

Naja werd nie verstehen wie man die deutsche synchro mit irgendwelchen studiotypen besser finden kann als die darstellung der original schauspieler. Natürlich vorausgesetzt man kann gut englisch. Zudem ich einfach finde das im Vergleich zum original die deutsche synchro einfach hölzern und billig rüberkommt. wenn ich heute zufällig mal SV auf deutsch irgendwo sehe stellen sich mir die Nackenhaare auf.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 16:57Superboy
Zitat:
Zudem ich einfach finde das im Vergleich zum original die deutsche synchro einfach hölzern und billig rüberkommt. wenn ich heute zufällig mal SV auf deutsch irgendwo sehe stellen sich mir die Nackenhaare auf.

Also hölzern und billig ist die überhaupt nicht. Vorallem die Leistung von Timmo Niesner (deutsche Stimme von Clark) ist sehr gut, fast so gut wie Original.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 17:47Ultimate Superman
Ansichtssache. Ich finde das keine deutsche Stimme dem Original das wasser reichen kann bei SV. Man schaue sich mal die nuancen in Toms performance an die er mit seiner stimme bringt. Das ist teilweise auch sehr subtiles Spiel (am besten zu sehen in seinen performances als Bizarro oder Ultraman) - da kommt die deutsche synchro nichtmal ansatzweise dran.

Auch bei Buffy und TVD sind die deutschen sprecher ein schlechter witz im Vergleich zum original. Ne ich weiss schon warum ich die echten schauspieler und ihre performances hören will und nicht irgendwelche ins mikro sprechende nachahmer. Meine Meinung.
Season 10 Spoiler und Spekulationen #5 03.07.2012, 19:35Red-Blue Blur
Zitat:
Original von Ultimate Superman
Naja werd nie verstehen wie man die deutsche synchro mit irgendwelchen studiotypen besser finden kann als die darstellung der original schauspieler.

Naja, ich denke, das behauptet auch keiner wirklich.
Zumindest nicht, dass es besser wäre.
Aber wie Du schon sagst, wenn man perfekt Englisch versteht ist´s sowieso egal, aber die Meisten wollen doch noch mal schauen, ob sie wirklich alles im Original verstanden haben, oder was weiß ich.
Klar, mit sub ist auch nicht schlecht, finde ich jedenfalls.

Mir ist natürlich auch klar, dass nicht alles 1:1 übersetzt wird, was manchmal doch zu Stirnrunzeln führt.
pForum 1.30 © 2000 - 2006 by Thomas Ehrhardt
http://smallville-forum.de