Smallville / Smallville - Die Crew / Kristin Kreuk / Lana Lang / "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li"
In diesem Thread befinden sich 31 Posts. [ Seite: 1 2 ]
AntwortenDruckansicht
Lana
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 15.04.2008, 20:52:16

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
Hier werden Neuigkeiten, Bilder, Infos usw über den neuesten Film mit Kristin gepostet, der 2009 in die Kinos kommen soll.

Hier die offizielle HP zum Film: Street Fighter

Neuigkeiten und 3 Bilder von Kristin bei den Dreharbeiten zu "Street-Fighter ~ the Legend of Chung Li", zeigen uns einen kleinen Einblick.
Harry Yuan war in der glücklichen Lage, dass Set besuchen zu dürfen, da seine Mutter (vermutlich die Dame neben KK) in diesem Film ebenfalls eine Rolle spielt. Mehr dazu könnt ihr in seinem Blog nachlesen.

Pic 1

Pic 2

Quelle: Elegant-Kristin

Ein weiteres Bild zeigt eine Schauspielkollegin, Josie Ho, von Kristin nach den Dreharbeiten. Scheinbar wird dort nicht nur angedeutet, sondern der ein oder andere Schlag trifft wirklich, wenn man sich die Blessuren so ansieht.
Ich denke mal, dass es Kristin nicht viel anders aussehen wird. Das heißt für uns, es wird bestimmt sehr actionreich.
Kristin kann also auch gut austeilen wie man sieht - nix von wegen kleines Haschal^^ :wink:

Mehr darüber könnt ihr auch in ihrem Blog erfahren. (auf der Page einfach auf Blog gehen und bis zum Eintrag vom 04.04. scrollen^^)
Josieho

aua1

aua2

kriz
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 15.04.2008, 21:10:11

3668 Posts
Justice League

janeisklar
Das ja interessant!

Street Fighter ist cool (die Spiele, die Characktere) und der Film, wenn auch im Grunde billig/schlecht, ist für mich Kult. Bin mal sehr gespannt wie die das umsetzen. Kristin soll also Chung Li spielen... hm? dafür ist sie mir nen bisschen zu wenig asiatisch aber let's see.
Tomgirl
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 16.04.2008, 18:32:30

Gast
Eigentlich mag ich asiatische Kampffilme bisher nicht so, weil das teilweise immer so unecht aussieht.
Kristin sieht schon asiatisch aus, nur die großen braunen Augen passen halt nicht. Den Rest z.B. nicht ganz so typische Hautfarbe, macht's Make Up
Gmonic
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 17.04.2008, 06:51:33

27 Posts - Kent Farm
also nen reisen fan von solchen Filmen bin ich auch nit aber hin und wieder tuh ich mir das auchmal an der lustigkeits faktor is doch fein :) hoffendlich wird der besser als damals der mit van dame und kylie
was mich etwas wudnert is das klein Kristin da rein passen soll, nit wegen dem aussehn sie sieht schon asiatisch aus madelaugen (treum) aber bei ihrer sehr zierlichen figur und doch meist frauen typischen rollen (zart und zerbrechlich) kann ich sie mir nit so richtig in aktion vorstellen. aber haun lassen würd ich mich von ihr auch :P
.::: :::.
Tomgirl
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 17.04.2008, 20:04:17

Gast
Zitat:
Original von Gmonic
was mich etwas wudnert is das klein Kristin da rein passen soll, nit wegen dem aussehn sie sieht schon asiatisch aus madelaugen (treum) aber bei ihrer sehr zierlichen figur und doch meist frauen typischen rollen (zart und zerbrechlich) kann ich sie mir nit so richtig in aktion vorstellen. aber haun lassen würd ich mich von ihr auch :P

naja, also ich persönlich finde alle asiatischen Frauen sehr schmal und zerbrechlich
Lana
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 17.04.2008, 20:36:30

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
@ Gmonic: tja das deren Vorteil dann - man unterschätzt sie und dann ist der Gegner überrumpelt, irritiert und in der Zeit kann frau zusätzlich reagieren *ggg*
Und das z.b. KK bums drauf hat, hat sogar Tom schon in einem Interview gesagt, beim Kickboxtraining, welches er zusammen mit KK und AM macht und da schon mal was von ihr ab bekam*G*
Und die Bilder von Josie Ho zeigen es ja auch^^ - zerbrechlich ist sie sicher nicht. Auch wenn ich mit denke, dass sie ähnlich blau/rot-gepunktet sein wird. Ihr Handgelenk hatte sie sich ja schon vor einigen Wochen beim Training zum Film verletzt und lief mit Stützschiene umher^^.
Muckis hat sie auch schon deutlich bekommen*G* wie man sehen konnte und Kendra meinte nur, das KK nun keinen Bodyguard mehr nötig hätte*G*

Aber nun ist ja auch ihr Freund in Thailand - der wird sich schon lieb um sie kümmern

Gmonic
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 18.04.2008, 06:43:06

27 Posts - Kent Farm
hehe jo is klar das auch sehr zerbrechliche frauen gut zuhaun können, wollt nur sagen das lana nichtgrad meine wahl wäre bei solch einem film. bin wohl zu sehr auf SV Lana fixiert lieb, nett und unheimlich süss :) das zerstört doch mein bild von ihr

aber was die schlanken frauen angeht aus japan, china usw. kann ich nur sagen es gibt auch das krasse gegenteil wenn man mal in china war weis man das :)

mal sehn vieleicht überzeugt mich ja der film trotzdem von haudrauf lana, anschaun werd ich ihn mir so oder so
.::: :::.
Tomgirl
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 18.04.2008, 20:47:28

Gast
Zitat:
Original von Gmonic
hehe jo is klar das auch sehr zerbrechliche frauen gut zuhaun können, wollt nur sagen das lana nichtgrad meine wahl wäre bei solch einem film. bin wohl zu sehr auf SV Lana fixiert lieb, nett und unheimlich süss :) das zerstört doch mein bild von ihr

Jiip, ich denke, da geht's nicht nur dir so Eigentlich schade, das KK nicht so viele andere Movies neben SV dreht.
Spoiler
Jetzt hat sie Zeit dafür, wenn sie in Staffel 8 nicht mehr dabei sein wird Würde mir also nichts ausmachen mehr Facetten von ihr zusehen
Lana
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 05.06.2008, 23:54:07

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
UPDATE:

Zitat:
Archive for June, 2008
Questions. Answered.
Wednesday, June 4th, 2008

Boom. Back again. The rain hasnt let up here in Bangkok, but were battling through it. Some of us, like myself, metaphorically, and others, like Chris Kleins Charlie Nash and Kristin Kreuks Chun Li, quite literally. Klein is showing off his skills with a 9MM daily, (not to mention his ability to be launched by insanely large explosions) while Kristin is doing things you just plain wont believe. Shes had some experience with wire work and action on Smallville, but even shes the first to admit shes never done anything like this (few have). I cant count the number of baddies shes dismantled thus far on all my fingers and toes. And theres plenty more carnage on the way. Now, with that being said

Last time I asked if you had questions, and boy, did you ever. Youve made yourselves heard, and your responses have been fantastic. We appreciate them all, and I wish I could have answered each email personally. Luckily though, you guys seem to all be on the same page. Its amazing really. Of all the hundreds and hundreds of emails I got, the same 3 questions kept coming through. And Im going to answer them all, once and for all, right now. My instinct tells me that you arent initially going to like what I have to say. But amigos just hear me out. OK, lets do this

Question #1.

Are Ken and Ryu appearing in this film?

Im gonna let a far more qualified man, our Producer Patrick Aiello take a crack at this one. Afterall, he had a hand in the decision:

PATRICK: Justin, Ashok and Capcom got together and decided to make it more of an origin story for Chun Li. There are just way too many characters in the Street Fighter universe to cram them all into one film. We want to do each one the justice he/she deserves. So, in short, Ken and Ryu will not be appearing in this film. But, that doesnt mean we wont see our red and white-clad heroes in potential sequels

So there ya have it fight fans. Your suspicions are confirmed. No Ken and Ryu. But before you get all misty-eyed, lets talk a bit about a little trilogy called X-Men. Nightcrawler, Pyro and Beast all major characters in the X-Men universe didnt show up till the sequels, and Gambit, well he never showed up at all. And I think we can all agree that those movies kicked some major tail.

OK, Questions 2 and 3 Im gonna smash together, because the answer to #2 relates directly to #3:

What kind of tone is the film going to have? Are you going for camp, or realism? and then

Are the characters going to be donning their original costumes from the video games?

Alright. Regarding the tone, Im pleased to say we are certainly not going for camp or cheese or any kind of laughs. A lot of blood, sweat and tears went into the making of this film, and, youre gonna see a lot of those ON film as well. While were definitely not trying to make the next Citizen Kane, we are going for a somewhat more realistic, gritty, dramatic , and oh yes, action-packed direction than you might expect. In turn, I think were going to give you a much more satisfying film.

Now, as a result of this approach, itd be silly to put Neal McDonoughs Bison in a bright red suit and captains hat with a pair of humongous shoulder pads. It works great in the video game, but in real life, it just wouldnt look intimidating. The same can be said for Balrog. Hes an enforcer. A killer. A take-no-shit brawler to the core. And so, how scary would he be on screen if he beat people up with boxing gloves and a pair of blue short-shorts?

All that said, do not worry. We havent turned a blind eye on the game we all know and love. At some point, Chun Li will sport her trademark buns (the ones in her HAIR!) and of course, Vegas still got the mask and claw, for starters.

Whew. OK. How was that? Satisfied? Or do you want more answers? If so, head on over joblo.com to check out my buddy James Thoos in-depth interview with Street Fighters scribe, Justin Marks.

And that concludes todays broadcast presentation. Plenty more updates in the weeks and months to come. Theres a whole lot more work to be done on this flick, and thus, plenty more cool stuff to show you. Interviews, artwork, stills, videos, and of course, more of your questions answered. So keep em coming. Till next time, stay tuned fight fans. Adios from Bangkok.

Aaron Horwitz

Lana
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 18.07.2008, 21:13:11

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
es gibt wieder Neues:

Tim Man, der Darsteller von "Yung" im Film äußert sich auf seiner Page: click

Zitat:
Street Fighter - Legend of Chun Li
I have a small role as a Harbour master named
Yung. And I have two acting scenes against
the main actress Kristin Kreuk that plays Chun Li.

I don't get to show off with any fighting,
but Chun Li whoops my ass.

hier einige Bilder OnSet:

KK as Chun Li

together with KK

click

click2

click 3

click4

hier noch ein paar Bilder vom Dreh mit einigen Szenen und Kulissen:

guckst du hier

und hier noch weiter Darsteller:

erst klicken, dann gucken

Quellen:

Legendfilms
KristinKreukWeb
Sweet
Tim Man

bunti buntmann
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 19.07.2008, 14:14:11

129 Posts - Clark Kent
Michael Clarke Duncan spielt ja auch damit.
Wusste ich garnicht .... aber sehr gut!
Und die Bilder sind auch mal wieder süß ... wie KK manchmal grinst ist einfach herrlich, hehe.
Tomgirl
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 19.07.2008, 15:12:44

Gast
Da sind richtig schöne Bilder dabei, danke Sue
Man sieht Kristin zwar an, dass sie nicht ganz Asiatin ist, aber gerade das verleiht ihr den gewissen Touch, find ich.
Ist Michael Clarke Duncan der große Farbige? Weil den kenne ich aus "The Green Mile"
Lana
icon01.png \ - 19.07.2008, 18:37:43

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
yeap ist er - the one and only*G*

ich freu mich auch schon auf den Film^^

Hier habt ihr mal die Bios-Liste:
klick

For one of the most highly anticipated films of 2008 (and that's saying a lot), we have heard very little about the upcoming Street Fighter movie. In fact, the only piece of news Capcom has given us so far is that the movie will release at the same time as the highly anticipated Street Fighter IV game. They have released screenshots, videos, and trailers for the game, yet nothing so far on the film. Well, we here at CBM are a very impatient bunch. So we decided to do a little digging ourselves and here's what we found:

The bad news is that the movie appears to have a very small budget size, which can impact quality in a number of ways. Although many great projects have been created with tight budgets, the quality of visual effects may not be as high, and a cast of B and C list actors will probably have a negative impact on box office buzz. Here's a list of the major characters and actors:

Kristen Kreuk (CW's Smallville) as Chun Li
Moon Bloodgood (who will star in Terminator 4) as Maya, a new character who is a Bangkok homicide detective
Michael Clarke Duncan (Green Mile) as Balrog
Neal McDonough (Nip/Tuck) as Bison
Chris Klein (American Pie) as Nash
Robin Shou (Liu Kang from Mortal Kombat) as Gen
Taboo (Black Eyed Peas) as Vega

Secondly, the name Andrzej Bartkowiak on the director's chair does not inspire a lot of confidence, considering his past films were Romeo Must Die, Exit Wounds, and Cradle 2 The Grave. In fact, his last directorial credit was on the video game-to-film adaptation of Doom which was a failure both financially and among critics.

Even though he was offered more money this time around, Jean-Claude Van Damme turned down the role of Guile because he says he is choosing his roles more carefully now. I don't know what's worse, the fact that Van Damme read the script and said he's too good of an actor for this movie, or the fact that they thought it was a good idea to re-cast him as Guile again.

Despite these fears though, this movie has the potential to be an incredible success, and here's why it could work:

Some early storyboards show us that we will see a remake of the Vega Vs. Chun Li fight sequence which we first saw in the animated movie of the mid-90's.

The Air Force Lieutenant Nash (Known in the US as Charlie) is cast in the movie. If the film follows the Street Fighter continuity, then we know that Nash will be killed at some point by Bison. Guile's motivation comes from seeking vengeance for Nash's death, so it's a safe bet that Nash will die either in the climax of this movie or very early in the sequel and Guile's storyline will then continue from there.

Screenwriter Justin Marks counts himself among die hard fans of the franchise, so he had this to say about how he went about writing the movie:

It starts and ends with character. Everything else is just window dressing. Easter eggs (keep your eyes peeled). Setups for a sequel. Moments that reference favorite moves from the game. They are all secondary to what a good movie should be about: the people in it.

And there are many great people in the Street Fighter franchise. Ryu vs. Ken is the obvious one. Sagat and his quest for honor is another. It was just a question of picking one hero to start it all, one whos never really gotten her moment in the spotlight

Chun-Li. She comes from nothing. Shes an unlikely hero. And then, against all odds, this little girl who everyone wrote off eventually saves the day.

You dont get any better than that. Shes a movie legend waiting to happen. And believe me, if this movie finds its audience the way I think it will, fans should brace themselves for many more Street Fighter movies. This isnt just another video game adaptation. This is the beginning of something weve never seen before.

Get ready for it. Justin Marks

In terms of costumes, the storyboards show us that Vega will wear his traditional mask and ponytail. Chun-Li will wear the ox-horns hairstyle at some point in the movie, but we may not see her wearing the Qipao (traditional chinese dress from the games).

Recently, we learned that Kristen Kreuk decided to take on a much smaller role in Smallville's season 8 to work on her film career. So when the 25 year old signed on to play Chun-Li, she decided to launch her film career by taking on the overwhelming task of making us all forget the critically condemned film of 1994, alleviating growing concerns raised by the Street Fighter loyalists, playing a character so important to the gaming world that they named her "The first lady of fighting games" and being partially responsible for - quite possibly - the start of a highly successful film franchise, all without the help of characters like Ryu, Ken or Guile at her side. If she was looking to challenge herself, she picked the right place to start.

Mohad Ali
5/29/2008
Source: Street Fighter Official Movie Blog

Quelle: klick

kriz
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chun Li" - 20.07.2008, 23:37:02

3668 Posts
Justice League

janeisklar
Bis vor ein paar minuten den Film total vergessen.
Hab grad woanders die Bilder gesehen. Ich bin nach wie vor gespannt was die aus dem Film machen.
Lana
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 01.07.2011, 08:59:35

8587 Posts - Legende

Save eachother
Administratorin
Am 24.07. strahlt RTL um 20:15 Uhr Street Fighter aus.

Ach ich freu mich schon! In Englisch schon geguckt bin gespannt, wie es auf deutsch ist.

Red-Blue Blur
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 01.07.2011, 09:29:18

2405 Posts - Daily Planet

Klaatu Barada Nikto
Ich hab´s mal vor x Monaten auf Deutsch geschaut, mir hat´s ganz gut gefallen.
Muss aber irgendwo im Web gewesen sein, glaube ich. *Alzheimer lässt grüßen*
Sun
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 02.07.2011, 14:08:10

80 Posts - Smallville

Danke für die Info.
Eintragen in den Kalender hilft net im Moment. Ich brauch nen Reminder. Hab schon bei Ben Hur vergessen zu gucken, da rief mir mein Mann zu: "ich nehm dir Lana auf, läuft schon 'n Weilchen!" Puh, Glück gehabt
Mr. Zufall
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 01.08.2011, 18:52:20

331 Posts - Superboy

J'ai été à Metroparis
Oh Gar keine Kritiken

Dann mal hier ne kurze meinerseits:
Habe mir den Film angesehen, allerdings hauptsächlich wegen Kristin. An den ersten Street Fighter-Film hatte ich nämlich noch schlechte Erinnerungen, dennoch wollte ich Kristin gerne mal wieder in einer Hauptrolle sehen.
Der Film war okay, allerdings storytechnisch auch nichts wirklich besonderes. Sehenswert waren die Kampfszenen, das wars aber auch schon. Kristin konnte leider auch nicht überzeugen. Schade eigentlich.
Hoffe aber, dass sie nicht von den Bildschirmen verschwindet, denn in Smallville hat sie eine wichtige und überzeugende Rolle gespielt.

Smallville-Fanbase.de(mit aktuellem Trailerguide)
Ein Projekt von CJ, Mr. Zufall & bip
Junkie
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 01.08.2011, 23:27:48

3959 Posts
Justice League

Junkie
Administrator
Noch schlummert er auf der Festplatte. Mal schauen, ob ich ihn für eine Kritik vorziehe.

Hab bisher auch eher negative Kritiken gelesen, aber ich geh' da mal optimistisch ohne große Erwartungen ran.
Junkie
icon01.png "Street Fighter ~ the Legend of Chung Li" - 02.08.2011, 22:50:25

3959 Posts
Justice League

Junkie
Administrator
So, ich hab ihn mir vorhin nun mal angeschaut.

Bei einer Spieleadaption schraubt man storymäßig seine Erwartungen irgendwie eh meist schon runter und das sollte man hier definitiv auch tun. Die Geschichte strotzt dann auch vor Logiklöchern und die letztendliche Auflösung ist.... naja.

Kristin bemüht sich und macht ihre Sache eigentlich ganz ok, die toughe Kämpferin nimmt man ihr aber nicht wirklich ab. Die Kämpfe sind imo auch recht spärlich gesäht und dann schnell geschnitten, viel Wirework und möglichst ohne Kristins Gesicht zu zeigen. Eine Asiatin, die wirklich kämpfen kann (z.B. Zhang Ziyi...) wäre hier deutlich glaubhafter und passender in der Rolle gewesen.

Chris Klein wirkt völlig deplatziert, Taboo von den Black Eyed Peas blamiert sich eher in seiner Rolle. Die restlichen Charaktere bleiben eigentlich auch recht blaß.

Letztendlich bleibt es ein anspruchloses Filmchen ohne große Überraschungen mit einer hübschen Hauptdarstellerin. Tut keinem weh, kann man schauen, muss man aber nicht. Wer Kristin nicht mag, kann sich den Film eigentlich gleich schenken.

Wohlwollend 5/10 - mehr ist nicht drin, mehr hatte ich aber ehrlichgesagt auch nicht erwartet.
[ Seite: 1 2 ]

Forum wechseln
Forum wechseln zu:

pForum 1.30 © 2000 - 2006 by Thomas Ehrhardt

Login
Username
Passwort

Login speichern
Passwort vergessen?
Neuestes Mitglied
ursula

User online